niedziela, 19 stycznia 2014

Faszerowane tortille: Styczniowe Wyzwanie Blogerek i Blogerów

Styczniowe wyzwanie blogerek było naprawdę wyzwaniem!
Od momentu kiedy poznałam jego temat - w głowie kłębiło się kilka pomysłów, ale z realizacją było gorzej... Jak wiecie dzięki profilowi Ewa Kuchennie na facebooku- jesteśmy w trakcie przeprowadzki, nie mam internetu w domu, więc siedzę w kawiarni i popijając przepyszną kawę - korzystam z ich wifi, a w międzyczasie pozbyłam się piecyka z którego korzystałam (Konrad, mam nadzieję, że będzie się dobrze spisywał! :)), więc pieczenie odpadało, ponadto w mieszkaniu miałam do dyspozycji 3 niezbyt ostre noże, po 2 sztuki sztućców, 2 talerze, 1 miskę i deskę do krojenia. Rozgardiasz był niemały, ale mam nadzieję, że moje propozycje przypadną Wam do gustu.
Zachęcam również gorąco do zajrzenia do pozostałych uczestników styczniowego wyzwania -ich listę znajdziecie na końcu posta :)

A post z wyzwania grudniowego znajdziecie tutaj: KLIK

Tortille (około 8-9 sztuk):
2 szklanki mąki pszennej lub kukurydzianej (dałam pszenną)
1/4 łyżeczki soli
2/3 szklanki ciepłej wody

Mąkę z solą wymieszać na stolnicy i dodając stopniowo wody - zagnieść ciasto. Ciasto podzielić na 8-9 części i rozwałkować na okrągłe placki (około 18-20 stopni średnicy, czyli nie za dużej patelni). Smażyć na suchej, rozgrzanej patelni około minutę z jednej strony, minutę z drugiej i znowu minutę z pierwszej. Na cieście pojawią się pęcherzyki, ale tak właśnie powinno być :)
Ciasto odłożyć na talerz i odczekać chwilę - po zdjęciu z patelni może zrobić się twarde, ale po około 5 minutach powinno na nowo zrobić się elastyczne.
Nadzienie tuńczykowe (na około 4-5 sztuk):
1 puszka tuńczyka z puszki, odsączona z zalewy
1 ugotowane jajko na twardo, pokrojone w drobną kostkę,
1 malutka cebula pokrojona w drobną kostkę i przesmażona
szczypiorek 
sól i pieprz do smaku
Sos czosnkowy:
2 łyżki śmietany 18 lub 12%
2 łyżki majonezu
1 ząbek czosnku
szczypta soli i pieprzu

Sos: w szklance wymieszać śmietanę, majonez, dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i szczyptę soli i pieprzu. Odstawić na 10 minut, żeby smaki się połączyły.
Nadzienie: Tuńczyka wymieszać z pokrojonym w drobną kostkę jajkiem na twardo, przesmażoną cebulą i szczypiorkiem. Dodać 1/4 przygotowanego wcześniej sosu czosnkowego.

Przygotowane na początku tortille delikatnie smarować resztą sosu czosnkowego (będą się lepiej sklejały i nie będą rozłaziły), smarować nadzieniem i zawijać. Odłożyć na 15 minut - po tym czasie kroić na kawałki i podawać w towarzystwie sosu czosnkowego.
Nadzienie kurczakowe (na około 4-5 sztuk):
1 duża pierś z kurczaka
suszone pomidory w zalewie (ja użyłam około 7-8 sztuk)
około 2 dużych liści kapusty pekińskiej
sol i pieprz do smaku
Ostry sos pomidorowy z suszonych pomidorów i kaparów:
4 suszone pomidory w zalewie
3 kapary
świeża papryczka chilli - ilość wedle uznania ;)
sól i pieprz do smaku

Sos: pomidory z kaparami (ja kupuję takie: link) umieścić w misie blendera, dodać posiekaną w drobną kostkę papryczkę chilli, doprawić solą i pieprzem i wszystko dokładnie zmiskować na gładką masę.
Nadzienie: pierś z kurczaka obgotować bądź przesmażyć na suchej patelni po czym pokroić w kostkę. Dodać pokrojone suszone pomidory, porwaną na mniejsze kawałki kapustę pekińską i doprawić do smaku.

I tak jak poprzednio: tortillę smarować sosem, nakładać nadzienie i zawijać. Odstawić na 15 minut i kroić na mniejsze kawałki.

Podwójnie smacznego :)


I zapraszam do pozostałych blogerów, którzy wzięli udział w Wyzwaniu:
Paulina www.mojapasjasmaku.blogspot.com
Marta www.magicznezyciemarty.pl
Monika www.papryczkaa.blogspot.com
Magda www.only-my-simple-kitchen.blogspot.com
Gosia www.daylicooking.pl
Iwona www.izioni-smaki.blogspot.com
Justyna www.niePieprz.pl
Justyna www.mamaipomocnicy.blogspot.com
Justyna www.tysiagotuje.pl
Marzena www.zaciszekuchenne.blogspot.com
Beata www.staregary.blogspot.com
Patryk i Ada www.cookpl.blogspot.com
Gosia www.codojedzenia.pl

12 komentarzy:

  1. Super, tak jak lubię :) !
    Trafiłaś w moje smaki. Wreszcie mam sprawdzony przepis na tortille ! Następnym razem nie kupię tylko zrobię z Twojego przepisu :)

    Dziękuję za dziś :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się tortille podobają :) Do zrobienia koniecznie! Dzięki za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę zrobić tortille bo dawno nie jadłam a domowe najlepsze ! świetna przekąska :) smacznego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Zwlaszcza, ze mozna pokombinowac i np. dodac papryki w proszku i miec paprykowe blaty :)

      Usuń
  4. Fajny przepis na tortill ;) jak zrobię te wszystkie przepisy to pęknę z rozkoszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyśmienite przepisy i super blog, będę tu często zaglądała :-)
    zapraszam również na mojego bloga :-)

    www.kuchniaipodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaimponowałaś mi samodzielnym wykonaniem tortilli ja jeszcze się nie odważyłam na samodzielne wykonanie i chyba to bedzie pierwszy przepis z dzisiejszego wyzwania jaki zrobię :) Pozdrawiam i dziękuje za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. podobnie myślałyśmy jak widzę :)
    tortilla to jednak smaczna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też zrobiłam tortille, ale w końcu postanowiłam dorobić coś na ciepło i to opublikować. Dziękuję za zabawę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zafascynowałam się tym przepisem na domową tortillę:) Na szczęście karnawał długi, więc jeszcze jest sporo czasu by takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super propozycja. I te własnoręcznie zrobione tortille...:-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Zapraszam również serdecznie do obserwowania bloga w Google+ oraz śledzenia na facebooku!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia :)